Kenya demands apology, says lies by Post newspaper demeaning president Kibaki

The Kenyan government says fabrication published in the Post newspaper can affect the relationship between Zambia and Kenya.

Kenyan High Commissioner to Zambia Kipiego Cheluget has told a media briefing in Lusaka Monday that Henry Banda is not Kenya.

The Post newspaper published lies last week that son of former president Rupiah Banda is a guest of Kenyan President Mwai Kibaki.

The High Commission has since demanded an apology from the pro-government but privately owned newspaper.

High Commissioner Cheluget said the allegations are false and unfounded adding that such continued speculations may unnecessarily be injurious to the good relations between Zambia and Kenya.

He says claiming that the Kenyan first family is harboring Henry, is belittling the dignity of President Mwai Kibaki.

The Kenyan High Commissioner has further urged the Post newspaper to verify information gathered before publishing it stating that such wild claims are detrimental to the co-existence of the two countries.

The High Commissioner explained that Henry Banda was in Kenya last year and used three different passports during the times he entered the country.

To people who are familiar with travelling, there is nothing unique, illegal or strange about a person having three or more passports.

This can happen if a person, especially businessmen, has VISAs in one passport but the passport itself is full. One can get another copy of the passport but still use the old one to show visa to immigration.

Share this post
Skip to toolbar